هیچ محصولی در سبد خرید نیست.
ایرموتور از مجموعهای از پیستونها تشکیل شده که به ترتیب فشرده شده و موجب تغییر موقعیت دیسک متصل به آنها میشوند. این موتورها به دلیل ساختار داخلی خود به ندرت دچار مشکل میشوند، اما در مواقعی ممکن است به دلیل روغنکاری نادرست یا فشار هوای نامناسب دچار قفل شدگی شوند و هیچ واکنشی به فشار هوا نشان ندهند. برای حل این مشکل کافی است آن را از سمت خروجی به حرکت درآورید.
راهحل:
1. اتصال آنگل و فرز بروساژ (Brushing Bur) به موتور معیوب.
2. آزاد کردن گیر موتور با حرکات چپ و راست فرز بروساژ.
3. روغنکاری دو طرف موتور.
نکات مهم در استفاده و نگهداری ایرموتور و میکروموتور
1. جلوگیری از ورود آلودگی:
از ورود آلودگی و ذرات معلق به داخل ایرموتور جلوگیری کنید. سرویس دورهای کمپرسور و تمیز یا تعویض شلنگ هوا میتواند مؤثر باشد.
2. تنظیم فشار هوا:
فشار هوای یونیت را بین 2.2 تا 3.5 بار تنظیم کنید، زیرا فشار پایینتر باعث کاهش عملکرد ایرموتور میشود.
3. استریلسازی:
ایرموتور و میکروموتور را با استفاده از اتوکلاو استریل کنید. ابتدا آنها را تمیز کرده و سپس در بستهبندی استریل قرار داده و در اتوکلاو قرار دهید.
4. روغنکاری پس از اتوکلاو:
توصیه میشود پس از استریلسازی، ایرموتور و میکروموتور را روغنکاری کنید تا از خرابی و شکستگی قطعات داخلی جلوگیری شود. روغنکاری قبل از اتوکلاو کارایی کمتری دارد و در حین استریل شسته میشود. بهترین روغن، روغن 100 درصد بدون پروپلانت و کیلینزر است. برای روغنکاری، یک قطره روغن در لوله ورودی در انتهای موتور ریخته و سپس به مدت 2 تا 3 ثانیه آن را روشن کنید.
5. دقت در جاگذاری آنگل و هندپیس:
در نصب آنگل و هندپیس بر روی ایرموتور دقت کنید، زیرا جاگذاری نادرست آنها ممکن است به موتور آسیب بزند.
6. عدم جداسازی آنگل در حین کار:
آنگل را در حالی که موتور در حال حرکت است متصل یا جدا نکنید، زیرا این کار به شفت ایرموتور آسیب میزند.
7. مطابقت سرعت موتور و آنگل:
در استفاده از مجموعه آنگل و موتور، مطمئن شوید که سرعت خروجی موتور با سرعت ورودی آنگل مطابقت دارد. بهتر است از موتور و آنگل تولید شده توسط یک کمپانی استفاده کنید تا از بروز مشکلات در درازمدت جلوگیری شود.
8. دقت به وزن توربین و مجموعه آنگل و موتور:
هنگام انتخاب توربین و مجموعه آنگل و موتور، به وزن آنها توجه کنید تا در طولانیمدت به مچ دست آسیب نرساند.